Hoe jouw raam een marktkraam wordt – raamtekeningen voor reclame

De jaarmarkt De Heugte wordt al jarenlang in de wijk Brunnepe van Kampen gehouden. Door bouwwerkzaamheden werd dit jaar uitgeweken naar de binnenstad. Om toch een beetje de binding met het “thuisfront” te houden besloot ik bij ons thuis een raamtekening te maken.

Ondernemerschap in de wijk

Onze straat is deel van de wijk Brunnepe, die in de middeleeuwen nog een dijkdorp net buiten de stadsmuur van Kampen was. Het dorpje kenmerkte zich toen als een plek waar veelal vissers, boeren en kleine winkeliers zaten.
Het ondernemende karakter van de inwoners heeft zich tot op heden doorgezet. Nog steeds zijn er een tal van kleine ondernemingen gesitueerd. Er zijn onder andere een groentewinkel, fysiopraktijk, elektronicawinkel en kapperszaak te vinden. Een kleine verzameling aan ondernemerschap in de wijk dus.
Ook ik maak als ondernemer onderdeel uit van de wijk. Uiteraard breng ik graag raamtekeningen onder de aandacht.

Mix en match

Schets voor de raamtekening voor De Heugte 2017

Traditiegetrouw vindt op iedere 2e paasdag de jaarmarkt ‘De Heugte’ plaats. Vijf straten staan vol met marktkramen en verschillende oude ambachten worden gedemonstreerd. Waarom niet een evenement dat onderdeel is van de wijk combineren met het ondernemerschap en wat ik hierin kan bieden?

Hoe een raamtekening voor reclame zorgt

Strakke belettering is ook zeker mogelijk met raamillustraties. Op de achtergrond is ander tekenwerk zichtbaar. Dit stond binnen opgesteld om meer illustratief werk te laten zien.

3 Manieren waarop ik de raamtekening voor De Heugte inzette als reclame
voor De Ruiten Boerin.

Laat weten dat je onderneming zich in het pand huist
Omdat ik geen winkelpand heb, zijn raamtekeningen een manier om De Ruiten Boerin zichtbaar te maken

Laat zien welke mogelijkheden je biedt
In plaats van te vertellen wat voor resultaten De Ruiten Boerin levert, kan ik het ook laten zien.

Speel als onderneming in op regionale activiteiten
Met het evenement zijn er veel mensen op de been. De gelegenheid om raamillustraties op maat onder de aandacht te brengen. Met de tekening is ingespeeld op de beleving van de bezoekers en de markt.

Voorbeeld doet volgen

Met een onderneming hoef je niet overal in het land in de schijnwerpers te staan. Je kan je er op richten om het bedrijf lokaal onder de aandacht te brengen. Met bovenstaande punten zijn drie manieren belicht waarmee je dit kan doen, en hoe ik dit voor De Ruiten Boerin deed.
Als onderneming kan ook jij binnen de regio jouw diensten onder de aandacht te brengen.

3 Manieren waarbij je raamtekeningen in kan zetten voor jouw bedrijf:

Laat weten dat je onderneming zich in het pand huist
Laat een raamillustratie maken om jouw zaak, dienst of producten zichtbaar en onder de aandacht te brengen

Laat zien wat jij de klant kan bieden
Laat jouw actie of aanbod verwerken in de raamtekening. Kan aan de hand van een tekst, maar ook geïllustreerd.

Speel als onderneming in op regionale activiteiten
Gebruik de gelegenheid om interactie aan te gaan tussen jouw product of dienst en de mensen die het evenement bezoeken.

Inspiratie

Deze visuele etalages en winkelpuien zijn opvallend genoeg om eens binnen te stappen en een kijkje te nemen.

Tips:

  1. Een raamtekening hoeft niet alleen met witte krijtstift gemaakt te worden. Er zijn verschillende kleuren stift beschikbaar.
  2. Wil je meer dan alleen een raamillustratie? Een cut out zoals hier boven in het midden afgebeeld staat kan De Ruiten Boerin ook leveren.
  3. Laat regelmatig nieuwe raamillustraties maken. Zo blijven mensen nieuwsgierig naar jouw winkeletalage.
  4. Wil je een meer permanente illustratie? Die mogelijkheid is er ook!

Neem contact op met De Ruiten Boerin als jij wil weten of een raamtekening ook iets voor jou kan betekenen.